onsdag, januari 28, 2009

Samsung support

Kyl- och frysskåpet gick ju sönder i höstas. Köpte nytt och när de kom och installerade det såg det nya fint ut. Några timmar senare när jag grejade i köket brakade det till så jag skuttade högt! Inget hade åkt i golvet och jag undrade en stund vad det var, men tyckte att det hade låtit från kyl- och frysskåpet. Gick dit och kolla om någon hylla hade fallit ned, men icke. Så såg jag en stor spricka som gick vågrätt runt hela insidan av frysdelen. Jaha. Vi ringde och skulle få ett nytt. Det kom efter en tid, längre än jag tyckte var okej. Efter ett dygn uppmärksammade Sportfiskaren att det var fel på ismaskinen. Han tog till och med fram instruktionsboken och tryckte och trixade, men inget blev bättre. Det hör till ovanligheternas att han kollar instruktionsboken, han går mest på känsla, som den hantverkare han är...

Vi ringde till Elon där vi köpt bedrövelsen. De hänvisade oss till en servicefirma i Lilla Staden, bara ett fast telefonnummer. Sportfiskaren ringde några gånger innan jul, men vi lyckades inte hitta en tid som passade någon av oss. Efter jul ringde jag i mellandagarna - inget svar och ingen möjlighet att lämna meddelande eftersom det övergick i ett faxpiiiiip efter ett antal signaler. Till slut ringde jag åter till Elon och berättade att vi inte fick tag i servicefirman. De hänvisade ändå till dem. Efter ytterligare några försök ringde jag tillbaka igen och då lovade de att komma och titta på problemet - det var oftast bara en knapp inuti som behövde justeras. Bra! Han kom, han tryckte, han läste instruktionsbok, han tryckte lite mer och konstaderade att: "Det verkar vara något fel på ismaskinen".

Eeeeeh...nähä, menar du, är det det som är fel?! Och vi som hela tiden trodde att det var något fel på ismaskinen och så var det fel på ismaskinen. GRRRRRRRRRRRRRRRR! Han lovade i alla fall att kontakta supporten denna gång. Förra veckan ringde Samsung support och frågade om det hänt något sedan felanmälan den 16 januari och lovade att de skulle ringa servicefirman och påminna dem om vårt problem. Tystnad sedan dess.

Såååå irriterande att det ska ta så lång tid! Imorgon kommer jag ringa till Elon igen och jag ska verkligen försöka låta lite trevlig, men inte så mycket!

1 kommentar:

Anonym sa...

RIng supporten direkt istället. Elon verkar ju HELT värdelösa. SÅ gjorde vi med datorn. Ingen kontakt med OnOff, bara med HP själva. Det gick smärtfritt....
/Z