fredag, januari 30, 2009

Se detta!

Det fanns ändå människor som försökte göra gott under andra världskriget då ondskan bred ut sig. Se SVT:s Dokumentär "Räddad av fienden". Upptäckte att min elvaåring inte visste något om förintelsen. När börjar de prata om det i skolan? Han frågade mig vad det var och det kändes svårt att bedöma hur mycket han ska få veta om de ohyggligheter som skedde, men han visste vem Hitler var och jag sa att han tyckte att alla judar skulle dödas och att ett antal miljoner judar dödades under andra världskriget och att det är det som kallas för Förintelsen. Hoppas att det inte var för mycket information.

2 kommentarer:

Anonym sa...

äähh inga problem hörru ! :-)
Handlar inte väldigt mycket om att lära sej sortera och hantera inputs ?
Han vet nog mer än du tror ;-)

Bina sa...

Jo, det kanske är så att han vet mer och ville testa mig och se vad jag berättade.