söndag, januari 18, 2009

Med skräckblandad förtjusning...

...ser jag fram emot morgondagen. Jag ska få en socionomstudent som jag ska handleda i verkliga yrkeslivet under 20 veckor. Det ska bli intressant att få en person som följer mitt arbete, som säkert kommer ställa frågor som får mig reflektera över mitt arbete. Samtidigt kommer det bli läskigt att ha någon så nära inpå - varje dag i tjugo veckor. Jag hoppas i alla fall att vi kommer trivas med varandra och att jag har något jag kan lära henne om yrkeslivet som socialarbetare.

3 kommentarer:

Miss Gillette sa...

En bättre handledare hade vederbörande inte kunnat få -- det säger jag med ledning av det engagemang jag vet att du har. Lycka till, det blir säkert hur bra som helst!

Z sa...

Hoppas ni trivs ihop. Annars kommer det bli jävligt tungt! Från en som vet hur det är att ha ngn som det inte funkar så bra med ganska nära....

Bina sa...

Miss Gillette: Tack!

Z: Det är ju det jag vet - det är därför jag är nervös. Tjugo veckor kan gå fort - eller vääääääldigt långsamt!