lördag, januari 24, 2009

Jag är inte redo för det här!

Stora killen har köpt WoW. Jag tyckte att 300 spänn för ett dataspel var okej (grundpaket och ngt extrapaket). Så kommer vi hem och jag fattar att jag inte tagit nog ansvar att göra research eftersom jag blir totalt överraskad när stora killen berättar att det kostar pengar att spela! Den informationen gjorde mig ruskigt irriterad - det finns ju skapligt många data- och tv-spel som är gratis att spela. Det jag visste innan var att det tar lång tid att spela varje gång, typ tre timmar eller så, och då tänkte jag att då får han spela varannan dag och så är det inget tv- eller dataspel de andra dagarna. Stora killen blev då sur eftersom han i så fall skulle köpa ett spelkort som gäller en viss tid och då skulle han förlora tid om han bara fick spela varannan dag - kan förstå argumentationen. Men jag accepterar inte att han sitter och spelar tre till fem timmar varje dag, jag tycker han är för liten för det (elva år)! Vi diskuterar och stora killen blir ledsen och arg på mig.

Så nästa dag säger han att han kan spela gratis på privatserver - jaha, vad är det? Jag tillät det till ett annat spel och fattar nu efter att ha googlat lite att det nog inte var helt okej. Som jag uppfattar det är det okej att spela via privatserver, men det är olagligt att lägga upp en privatserver. Suck - än en gång kommer jag på mig själv med att ha varit oansvarig och inte undersökt saken själv mer noga.

Och det är pachar hit (vad är en patch? en ny "bana"?) och levlar dit och jag känner mig bara inkompetent, gammal och bakåtsträvande. Och inte ett dugg redo att ta dessa diskussioner redan - trodde det låg några år framåt i tiden!

Inga kommentarer: