tisdag, februari 09, 2010

Jag ska till Riga!

I höstas funderade jag på om jag skulle följa med kören till New York eller jobbet till Syrien. Till slut bestämde jag mig att jag i alla fall inte skulle till New York. Sedan visade det sig att vi skulle vara tio dygn i Syrien. Jag vill inte ta med Liten till Syrien och jag fixar inte att vara utan henne så länge, inte Lillkillen heller. Helst inte Stora Killen heller förstås, men det är lite annorlunda både för att han är äldre och eftersom jag "tvingas" vara utan honom vartannat lov och så. Så ett tag såg det ut som att det inte bidde någon resa alls.

Men så första övningen med kören hade vi en diskussion om resan till New York och det visade sig att majoriteten inte ville åka så långt. En massa förslag på andra resemål kom upp, men nu är det klart att vi ska till Riga i maj. Jag var lite osäker på om Liten fortfarande vill äta på natten och om hon i så fall har vant sig vid att ta flaska på natten, så vi bestämde att jag tar med Liten. Och en nanny till henne. För vi ska ju sjunga en massa förutom att prata, skratta, äta och shoppa. Det blir svårt att sjunga konsert samtidigt som jag ska ta hand om Liten. Så Företagerskan är snäll nog att följa med.

Jag ser verkligen fram emot det här, det ska bli så kul!

3 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Jättekul att du kör hårt och hänger med. När vi far är det tre år och några veckor sen vi var med kören i Frankrike. Lillis var åtta månader då och hängde med, med Maken som nanny. Du lär upptäcka att det finns många som vill vara med och passa Liten ...!

Sarah sa...

Så kul!! Hoppas du får trevligt! Kraaam!

KaosJenny sa...

Låter som ett alldeles underbart alternativ :-)