tisdag, oktober 20, 2009

I alla fall inte New York

Igår var det körövning igen. Förutom att sjunga fick vi mer information om den förestående kör-resan. Det blev inte alls den kostnaden jag trodde det skulle bli. Den privata kostnaden för resa och logi blir 6 000. Och då har jag kvar kostnader för mat. Det vore dessutom roligt att kunna shoppa lite om jag ändå var i N.Y. Att åka till N.Y och vända på varje krona vore lite trist:

- Ja, kul, ska ni gå ut på restaurang. Ja, men, nej, jag följer inte med, jag köper en yoghurt och käkar på hotellrummet...Ni kan väl skicka ett mms och ta lite kort!

- Hej ungar, åååhhhhhh, vad mamma har saknat er! Jag hade inte så mycket pengar så jag kunde inte köpa något, men på ett ställe tog jag en servett det står New York på och på ett annat ställe fanns det ett gratisklistermärke det står New York på - fina va'?! Liten är ju så liten att hon inte ens förstår om hon får något eller inte så hon fick inget.

Så att tänka att 10 000 kronor är ett minimum för vad resan kostar är ju inte direkt orealistiskt och jag vill inte ta så mycket av familjens ekonomi till något som bara jag får njuta av. Och även om min kör är den bästa kören så känner jag att en resa till The Big Apple skulle vara roligt att göra med familjen. Alltså försvann New York-alternativet.

Skönt, det valde sig själv liksom! Sedan får vi väl se vad som händer med Syrien.

Inga kommentarer: