fredag, oktober 09, 2009

Lillen är ledsen

Denna veckan har Lillkillen gråtit varje morgon jag lämnat honom. Han förstår inte varför han ska vara på förskolan när jag och Liten är hemma. Och det är ju inte för MIN skull han är på förskolan, det är ju för att vi trott att han velat vara där. Han säger ju att han längtar till förskolan när han har sin lediga period (från fredag till tisdag). Men så här kan det ju inte fortsätta så nu har vi bestämt att han ska hämtas några timmar tidigare eller vara på förskolan bara två dagar i veckan. Jag hoppas att han tycker det blir bättre då, liten skrutt.

1 kommentar:

Z sa...

Eller så kan det vara tvärtom. Att han behöver gå alla dagarna för att inte hamna utanför gruppen och gemenskapen. För Inti var det ju så att han aldrig hann ställa om/komma in i gruppen förens det var helg igen. För oss var det så att han så här med facit ihanden hade mått bättre av att antingen HELT vara hemma(men det hade nog inte jag fixat)eller vara där ALLA dagar, men kanske mellan 9-14, dvs korta dagar, men alla dagar som sagt var. Hoppas det går över för det är superjobbigt när det inte fungerar med en grej i det stor vardagsmaskineriet....