onsdag, oktober 14, 2009

På avstånd

I helgen var syster yster med kids på besök. De välkomnade Liten till världen. Det är drygt tjugofem mil mellan oss och det är i och för sig inte så mycket, men det är inte en sträcka att åka fram och tillbaka över dagen eller så och det är trist tycker jag. Bodde vi närmre skulle vi ses oftare och på ett annat sätt. Gå ut och gå ihop, träffas och ta en fika, gå på bio, bara vara hemma hos varandra och låta kidsen leka. Nu när vi träffas blir det ofta över en helg och det blir så komprimerat och tiden bara flyger iväg!

Men jag ser fram emot 2010 års systerhelg. En tradition vi påbörjade detta år, men jag hoppas att vi håller i och bokar ny helg nästa år. Det var riktigt skönt att få träffas bara vi, utan män och barn. Att bara umgås och få prata och vara tillsammans. Ja, jag längtar till nästa systerhelg!

1 kommentar:

Z sa...

Den korta timmen vi satt på altanen i solen under filtar och bara läste brevid varandra (samt blev tjatade på )var så skön! Mer sånt åt systrar med avstånd mellan sig!
Jag längtar också till nästa systerhelg! Klart vi ska ha en 2010!!!!! Kram och tack för inlägget som fick mig tårögd!