onsdag, februari 10, 2010

Och vi andra då?

Har försökt få tag i min barnmorska några dagar nu för att beställa tid för antibebis-sprutan. De har telefontid en timme på morgonen och ofta en timme efter lunch. Det är upptaget hela tiden under de tiderna. Suck. Ringer man utanför telefontiden går en svarare igång som berättar när de har telefontid samt att om man är gravid eller vill avboka en tid kan man lämna meddelande. Men om man som jag då, inte är gravid och inte vill avboka tid? Idag busade jag till det och lämnade ändå ett meddelande:

- Hej, jag är inte gravid men jag skulle vilja beställa en tid hos Johanna annars blir jag snart gravid för det är dags för en antibebis-spruta. Vore tacksam om hon ringer upp mig.

Och tänk, det funkade så imorgon ska jag dit och få spruta!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad komiskt att du tog upp detta!! Jag försökte i 2 veckor att komma fram på telefonen för att boka en tid för spiralinsättning. Jag kände mig hånad av den där j-kla telefonsvararen för att jag inte var gravid och försökte på alla sätt undgå att bli det.
Konstigt system tycker jag!
Hälsningar
Fru L