onsdag, februari 17, 2010

OS är bra för min kreativitet

Vår antenn-sladd har tagit livet av sig så på lilla tv:n går det bara att kolla film och spela PS1. På stora tv:n går en massa tråksändningar från OS. Jag tycker inte det är ett dugg intressant att titta på så jag försöker göra andra saker. Som att sy kläder till Liten.

Jag har länge saknat ett par rosa örhängen. När jag var i Storstan sist gick jag in och botaniserade i pärlaffären. Hittade då en fin, större kula av rosenkvarts och av dem och några pärlor jag redan hade bidde de här:



Sedan kunde jag inte motstå de här fina cateye-pärlorna. Jag brukar bara göra smycken i riktiga pärlor och ädelstenar, men de här låg och lockade i sin lilla burk. Köpte några silverkulor till och använde kedjor jag har liggandes och vips så bidde det detta färgglada halsband.

Inga kommentarer: