tisdag, februari 23, 2010

Vintern rasat...

...ut bland våra fjällar? Nä, hardly, men Litens garderob har nu utökats med detta våriga lilla set. Fint tycker jag! Det var ju kläder i gult som jag saknade bland affärernas utbud.

mönster:
Till blusen hittade jag på webben och mönstret till brallorna kommer från Ottobre 1/2010. Har dock modifierat dem lite och gjort en mudd av tyget i blusen till benen samt ritade mönstret efter strl 62 på bredden och strl 68 på längden.

material:
Ohlssons tyger.

resultat:
det var svårt att veta hur stort resårbandet skulle vara i förhållande till omkretsen på Litens ben. Det blev lite tajt.




6 kommentarer:

Cicki sa...

Tjusigt, härliga färger!

Bina sa...

Ja, ja älskar gult, rött och orange! Det är dock sällan modefärger, i alla fall inte gult och orange.

Miss Gillette sa...

Allvarligt! Vad duktig du är på att sy! Kan du lära mig sy i velour?

n sa...

men hur ska SF få plats?

Z sa...

Hallå 70-talet!

Bina sa...

N: Tror SF får nöja sig med att vara vid sidan om...

Z: Det kommer mer snart! Hur söt tror du Liten var i detta idag med sitt mörka långa hår. Hon har längre hår än jag i nacken nu!