måndag, februari 01, 2010

Badhuset sucks!

De flesta barn tycker om att åka till badhuset. Mina också. Lillkillen och jag åkte dit i helgen, men vårt badhus är verkligen inte bra! För det första är det ju, som alla badhus, fulla med baciller - hujedamej, om jag tänker på det orkar jag inte åka dit, så jag deletar den tanken. För det andra är det läskigt kallt i omklädnings- och duschrum. Som om inte det är nog är badtemperaturen runt 17 grader. Ja, kanske lite mer, men inte mycket! Så himla snål-kallt badhus!

I mars stänger dock bacillhuset. För gott. I höst kommer ett nytt badhus. Med färre baciller. Och förhoppningsvis fler grader! Ser fram emot det!

4 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Jag håller med, vi badar alltid i grannstan, ja inte den största, utan den närmast oss österut, den som ligger i grannlänet. Där är det mycket fräschare och mycket varmare, barnbassängen håler 32--33 grader jämt. Kolla bara först att den inte är stängd för babysim eller liknande!

Anonym sa...

Det finns ett ändå mindre badbacillhus i ett samhälle inte so so far far away from u som känns någorlunda ok ur bacillhänseende. Tempen är högre och ljudnivån mindre. i can tell u more, om du vill faktiskt!

Bina sa...

Jag vill gärna veta mer om ett ännu mindre bacillhus!

Linda G sa...

Badhus är blä. Det äckligaste är när man känner någon annans äckliga hårstån mellan tårna. *RYYYYSSSS*