lördag, februari 13, 2010

Jodå så att!





Nu är de första jeansen färdiga till Liten!

mönster:
Hanne & Sofie Meedoms bok "Barnkläder - sy och sticka till barn 0-3 år". Mönstret var strl. 62 stod det, men enligt de kläder vi har hemma snarare strl. 68 eller nästan 74. Bytte resårlinning mot mudd i midjan och knyckte fickmodellen från en manchesterklänning som Liten har.

resultat:
En del misstag gjorde jag längs vägen. Fick dock bara sprätta en gång. Är inte bästa vän med min nya symaskin, men vi håller på att lära känna varandra.

Tycker själv jag var fyndig som sydde med röd tråd för att få jeans som matchar till röda kläder. Har tyg kvar och kommer sy ett par till med rosa tråd. Kanske ett varsitt par med gul och orange tråd om jag inte väljer att köpa färgat muddtyg istället.

För att vara ett första försök måste jag säga att jag är ganska nöjd med resultatet. Liten kommer definitivt få använda dem när hon vuxit lite till!

4 kommentarer:

Sarah sa...

Vad duktig du är!! Har själv tänkt tanken flera ggr, men det har inte blivit av! Ha en fin Alla-hjärtans-dag! Kraaam!

Mångmamma sa...

Jättefina!
Nu blev jag än mer sugen på att ta fram "blixten" (den är jääättelångsam,symaskinen) för att trolla fram något skoj till de små!

Miss Gillette sa...

Nu blev jag så imponerad att jag knappt har krafter kvar att tala om det ... Huga vad bra gjort!

Z sa...

Sketasnyggt! Jag skulle aldrig ge mig in på det själv är därför MYCKET impad!!!!