fredag, februari 19, 2010

Utvecklar mitt syprojekt

Nu har jag börjat rita mönster själv till kläder. Tar lite från de kläder Liten har och blandar med sådant jag sett i affärer eller tidningar. Liten har ingen jeanskjol och det tycker jag är ett praktiskt och bra basplagg, såväl till stora som små! Problemet med kjolar på bebisar är ju att de lätt åker upp i armhålan. För att motverka det har jag sett att en del kjolar har som innerbyxor. Så igår ritade jag mönster till en kjol och sydde sedan färdigt den. Då var klockan halvtvå och jag var nära att väcka Liten bara för att prova den på henne...Idag när hon satte den på sig såg jag att den är lite pösig runt höften, men i övrigt passade den bra. Har redan omarbetat mönstret och ska nu sy en till kjol och se om det blev bättre.

2 kommentarer:

Mångmamma sa...

Helt rätt tänkt.
Att väcka barnet mitt i natten är väl självklart..;)
Skämt å sido, att sy barnens kläder är skoj.
Fick just en förfrågan om jag kunde sy en riddarhjälm!
Sonen verkar tro att jag kan trolla fram vad som helst! ;)

Bina sa...

Och är det inte just det som är en av de härliga sakerna med att vara förälder; att ens barn tror att jag kan fixa och ordna precis vad som helst!