tisdag, februari 16, 2010

En liten klänning




mönster:
Mönstergrunden är taget från Anita Gunnars bok "Sy till småbarnen", men jag har arbetat om det något.

material:
Det här fina tyget har jag haft liggandes länge. Köpte det när jag gjorde en anslagstavla till jobbet (hate de där trista bruna kommunkontorsfula). Inköpt för ett antal år sedan på Åhléns, tror det heter Florida.

resultat:
Fortfarande gör jag ett antal misstag, gärna när klockan är efter midnatt...men slutresultatet är jag nöjd med. Har också provat att sy med tvillingnål för första gången - det var ett mycket bra inköp! Skulle dock ha använt vanliga knappar istället för tryck-knappar alternativt bättre tryck-knappar än dem jag köpte. Misstänker att de kommer knäppa upp sig.

Denna tillsammans med matchande enfärgad body och enfärgade strumpbyxor får bli morgondagens outfit till Liten.

1 kommentar:

Cicki sa...

Snyggt. Ett väldigt typiskt och tjusigt Åhléns tyg. Jag gillar verkligen deras tyger.