söndag, augusti 01, 2010

By the rivers of Babylon

Det började med mingel. Sen blev det vällingpaus och läggande av Liten i vagn. Sen relativt god mat. Men sen...en trollkarl som var sååååååååååååå bååååååååååring. Jag tröttnade efter fem minuter. Han höll på i en timme, nästan. Tack och lov skulle vi hem och lägga barnen så jag slapp slutet. Jag tror jag var för ung för att uppskatta hans humor helt enkelt, det var ju trots allt en 40-årsfest jag var på...

Men när vi kom tillbaka började discot. Jag ä-l-s-k-a-r att dansa! Studsar omkring som en galning. Ibland med Sportfiskaren vid min sida, men oftast inte. Då är det bra att hitta en annan danspartner, det gjorde jag idag. Vi röjde järnet och hade rent ut sagt skitkul! Tack! Nu har jag burit barn så de ligger i rätt säng och smörjt in mina trötta, dansanta fossingar. Imorgon är en annan dag. Trots utklädnings-ångesten så blev det här en himla härlig fest!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bara att släppa sarjen så blir det oftast bra!/z

Miss Gillette sa...

Å, gôtt mos! Säga vad man vill om sjuttitalsmusiken, men mycket av den svänger fett. Boney M är inte fel på ett dansgolv! Bra att det blev kul till slut. Hade SF på sig folkdräkt som han tänkte?

Anonym sa...

Men va kul!
Det är väl inte så ofta du släpper loss på dansgolvet!

Puss!

/Helena

Bina sa...

Miss Gilette: Nope, han såg ut som en kriminalare från 70-talet.

Helena: Nä, jag vet!!