söndag, augusti 22, 2010

Badterapi, bacill-överväganden och ballt

Vad har hänt? Liten som har badat hela sommaren i sjöar och hav har plötsligt blivit rädd för vatten. Det var som att bada en daggmask på krok förra gången hon skulle bli ren. Så jag bestämde mig för att helt enkelt hoppa ned i badet med henne några gånger. Med början idag. Hon var rädd och grät ganska länge men lugnade ned sig efter ett tag. Toka! Nåväl, efter några dagars bad-terapi hoppas jag att hon kan simma lugnt igen.

Brum har vattkoppor. Stora Killen har redan haft det, men varken Liten eller Lillkillen har haft det, men när de får det innebär det ungefär en månads hemmavistelse innan de är friska. Så nu överväger vi att köra iväg dem till Brum och Vispen så att de kan få lite vattkoppor när vi är föräldralediga. Men så är det ju så synd om dem när de blir sjuka och Liten är ju så liten...får nog fundera vidare...

Imorgon börjar Stora Killen högstadiet. Coolt som busen tycker jag. Häftigt att han blivit så stor! Samma skola, nya rutiner och lokaler för honom (och mig); ingen skolbänk, inneskor, skåp. Ett tag övervägde jag att följa med honom, men jag var lite osäker på om de andra föräldrarna skulle följa med sina kids. Försökte minnas hur det var för mig och insåg att jag skulle dött om mina föräldrar skulle följt med mig första dagen på högstadiet! Så jag stannar hemma och hoppas att han stryker längs väggarna lite mindre än vad jag gjorde.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! ja det är nog ett klokt beslut att inte följa med till skolan.
Nästa år är det min "minsta" som ska börja sjuan och jag är redan orolig. Men samtidigt är det nyttigt då dom helt plötsligt blir MINST i skolan. Lägst i rang så att säga.

Tänk...jag är så glad att du har din stora pojk så vi kan dela deras och våra erfarenheter.

KRAM

Mångmamma sa...

Och min lilla-stora kille började trean och ville inte ha med någon vuxen...

Bina sa...

Henna: Och jag är glad att du har din stora pojk så vi kan diskutera den sortens föräldraskap.

Mångmamma: Både jag och Sportfiskaren följde med när Stora Killen började fyran, men då var vi och en till förälder de enda föräldrarna som var med...konstigt nog har Stora Killen aldrig sagt att han tyckte det var skämmigt...det måste ju betyda att han var stolt att ha två engagerade föräldrar med sig vid skolstarten?