måndag, augusti 09, 2010

Handväske-substitut

Det var Miss Gillette som gav mig idén. På en körfest såg jag att hon förvarade sin mobil i bh:n. Då tänkte jag att det måste kännas knöligt.

Men, själv har jag en klädstil som innebär att jag sällan har fickor. Inte alltid har jag handväska med mig och så kom det sig att tog efter Miss Gillette. Och nu kan man hitta det mesta i bh:n faktiskt, förutom mobilen; linsskyddet till kameran, pengar, läppglans, kontokort, bilnycklar, nappar, mp3-spelare. Dock inte samtidigt. Jag antar att det ser ganska konstigt ut när jag plockar ut mina tillhörigheter från bh:n för att inte tala om hur konstigt det ser ut när jag känner efter om jag lagt något i bh:n eller ej...men det bjussar jag på för det är ganska praktiskt att ha en extra liten handväska i bh:n.

7 kommentarer:

Z sa...

När jag har stövlar på mig har jag pengar och kort i dem! Praktiskt och jag slipper klämma på boobsen hela tiden...

Miss Gillette sa...

bina: :-)

z: I stövlarna var smart, tack för tipset!

KaosJenny sa...

Ha Ha, härligt, efter att ha ammat massor (och då kände jag på tuttarna rätt ofta för att kolla vilken sida jag skulle ge ifrån) förstår jag precis hur praktiskt det är att ha prylar i BH:n. Allra smartast måste ju vara att ha en topp med fickor... Du som kan sy kanske kunde uppfinna något ;-)

Anonym sa...

Det där med topp med fickor kanske inte är en sån dum ide. Själv kan jag ibland bli lite svettig o varm så någon telefon skulle inte få ligga mellan mina bobies..hehe.

/ helena

Mångmamma sa...

Fniss, så där gör jag med.

Mrs S sa...

Hej Bina! Nu har jag gladeligen hittat till dig, och me LIKE, liks mycket att lägga grejer i behån, på träningen den lilla hnglåsnyckeln som gör att det alltid ser ut att vara två nipplar i den ena kassen. Att man gräver efter sina grejer normaliseras efter en stund, i alla fall för en själv, och det är en viss risk i det ... ;)

Bina sa...

Ha, ha! Vi verkar vara några stycken som stoppar en del i våra bh:ar! Bra idé med stövlarna där Z, det ska jag tänka på när jag har på mig stövlar. Och Mrs S, jag tror jag har passerat normaliseringsgränsen, ibland kommer jag på mig med att gå omkring och känna på boobsen helt ogenerat i offentligheten - då blir jag lite generad...