söndag, augusti 22, 2010

Sommarens bästa syfynd

Snart är sommaren över för den här gången. Jag har dock gjort några riktiga kap under sommaren. Nedan ser ni utökningen av mitt knapp-förråd. Kostnad? Gratis. Var? I svärmors gömmor. Tack svärmor för det!

Jag har varit på flera loppisar och antikvariat under sommaren och hållt utkik; klättat på stegar, rotat i lådor, kollat lågt, kollat högt, men ingen lycka förrän idag. Lilla Stadens stora loppis öppnade efter sommaruppehållet och jag var där strax efter att det öppnat. Jag hade en plan; först tygavdelningen, sedan mönster-avdelningen och sist knappavdelningen. På mönsteravdelningen stod den: "Sy till barnen" - en skatt från 1970-talet. Den var i ett mycket fint skick och mönsterarken var i princip orörda! Kostnad? F-e-m kronor! Jag vet att den gått för flera hundra ibland på Tradera! Hipp hurra för sommarens bästa syfynd!



2 kommentarer:

Bina sa...

Åh, tack så mycket!

Anonym sa...

Jag säger som Lise;
Ska kolla med min mamma om hon inte har vinden full med mönster efter att ha varit sömmerska i så många år.

Kanske det finns något intressant :-)