onsdag, augusti 18, 2010

Bye, bye baby!

Idag kommer Företagerskan hit. Just för tillfället driver hon en second hand butik. Väldigt bra tycker jag för då blir det ett tillfälle för mig att göra mig av med kläder. Den här gången kommer inte allt hinna torka tyvärr, men det gör å andra sidan bara att jag får möjlighet att åka och hälsa på Företagerskan inom kort med resten av kläderna.

Liten är snart ett och då är hon knappast någon bebis längre och eftersom hon är mitt sista barn så kommer jag inte ha användning för bebiskläder mer så igår tog jag fram flyttkartongerna med strl.56-74 i och rensade; slänga, second hand, slänga, second hand. Jag sorterade efter årstid; höst, vinter, vår och sommar. Några nostalgiplagg för varje barn sparade jag, några plagg till eventuella docklekar och så några som modeller för mina syprojekt. Så från flera flyttkartonger med bebiskläder har jag nu bara en, inte full, kartong kvar som ska sparas. Sedan har jag en kartong med vinter, vår och sommarkläder som kommer åka till secondhand-butiken vid lämplig årstid. Och även om inte allt blir sålt så har jag ju redan gjort mig av med dem i huvudet så att säga, så kommer de tillbaka åker de direkt i Frälsningsarmens klädkontainer. Nu ska hela rasket bort!

3 kommentarer:

Mångmamma sa...

Duktigt gjort!
Själv är jag alltför nostalgisk för att kunna avyttra alltför mycket kläder.
Mina ev barnbarn kommer drunkna i "gamla trasor" :)

Bina sa...

Mina barnbarn kommer mormorsydda barnkläder!

Mångmamma sa...

Det är nog det som är det största problemet; jag har alldeles för mycket kläder kvar efter mina barn som jag sytt själv!
För övrigt tog jag inte illa upp alls, jag hävdar fortfarande att "jag inte kan få för många barn"!
Efter vår sons död (fullgången, på väg till förlossningen), kändes de sena mf inte så jobbiga som jag trodde att de skulle göra.
Men allt ställs ju i relation till varandra...
Ska dock undvika fler graviditeter, inte helt nyttigt att hålla på och smygdö själv två ggr per år - förlorar så hiskeligt mycket blod varje gång eftersom det är moderkakan som säger upp sig i förtid!