måndag, augusti 30, 2010

Vill inte gå och lägga mig

Suck. Jag är sjuk. Det brukar jag inte vara så ofta, men när jag blir förkyld (för det är den enda sjukdom jag brukar drabbas av, tack och lov) så får jag en rethosta som är intensiv och envis. Jag har bunkrat upp med en stor burk Läkerol för jag behöver ha en läkerol i munnen dygnet runt för att inte hosta - typ. Det blir alltid värst när jag lägger mig ned i sängen så trots att jag är dödstrött och bara vill sova, så vill jag inte gå upp och lägga mig för då kommer jag börja superhosta och Liten kommer vakna...

Men. Som en ljusglimt i förkylningsmörkret fick jag idag veta att något jag planerat en längre tid verkligen blir av. Det är en forskare från USA som är internationellt känd för sin forskning och kunskap inom området barn som upplever våld i hemmet som kommer hit. Till Lilla Staden. För att lära mig och min kollega lite mer om hur vi bäst ska leda gruppverksamheten för barn som upplevt våld i hemmet. Det ska bli så intressant och spännande. Och dessutom känner jag mig så stolt över att jag får saker och ting att hända. Jag är helt enkelt förbaskat bra, min arbetsgivare har tur som har mig!

2 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Mycket bra jobbat!

Och stackars dig som är sjuk, du var saknad igår vettu. När jag får rethosta brukar jag sova uppallad av ett gäng kuddar (annars sover jag helst helt utan) och så stoppar jag in en Fisherman's friend -- den starka, riktiga varianten, inte de där nya spexiga svaga som mer är godis än halstablett -- som bara får ligga där så långt bak på tungan som möjligt och smälta. FF har en lätt bedövande inverkan på svalget så retningarna känns inte lika mycket, och det blir möjligt att somna.

När jag vaknar brukar det fortfarande ligga en liten flisa av tabletten kvar på tungan ...

Mrs S sa...

Krya på dig Bina! vilken rivstart på hösten, så många sjukdomsfall va ... Men det där med konferensen verkar ju perfekt. Tur dom har som har dig! verkligen!