tisdag, augusti 24, 2010

Att säga ifrån ger självkänsla

Jag väljer mina krig. Annars tror jag att jag skulle bli utmattad eftersom jag tycker att det finns så mycket som behöver ändras på. En del saker låter jag dock sällan passera. Till exempel sådant som sägs och skrivs som är främlingsfientligt eller ligger i gränslandet för att vara det. I morse satte jag ned foten och även om jag kände mig lite tveksam innan kring huruvida jag skulle säga något eller inte så kändes det ju så himla bra när jag väl hade gjort det!

2 kommentarer:

KaosJenny sa...

Helt riktigt, klart värt det att säga ifrån. Kram

Mrs S sa...

Visst är det lite läskigt, hur snabbt sekunderna går, man fattar lite trögt, sen uppfattar man att: det där är inte okej, sen ska man mobilisera, välja sina ord, men man måste, tystnaden som han sa M.L King ... Bra gjort. Vi måste bli bättre på det här. För de andra anhängarna är så ogenerat högljudda.