tisdag, oktober 28, 2008

Vilseledande marknadsföring!


Kanske är det svårt att läsa texten på bilden, men det står "snabbtorkande". Skulle köpa lite vit målarfärg idag då jag ska måla bort furufärg. Köpte en burk och när jag kom hem såg jag att det stod snabbtorkande - hurra, tänkte jag, då kommer jag bli färdig mycket tidigare eftersom jag slipper vänta på att det ska torka i hundra år. Men när jag läste på burken står det: torktid 2-3 timmar. Övermålningsbart: 10 timmar. Det innebär ju att jag får vänta lika länge som den "vanliga" färgen. Alltså är det ingen snabbtorkande färg för det borde ju omfatta att det även går att måla över snabbt. Dumt och vilseledande att kalla den snabbtorkande tycker jag!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Sluta gnäll och måla på!
//Maken

Bina sa...

Eeeeh...det gjorde jag, jag gnällde efteråt när jag ändå inte kunde måla eftersom det inte var någon snabbtorkande målarfärg!

Z sa...

Men det är väl bra om man har små barn att färgen törker snabbt så Böb kan ta på den med sina små fingrar....?

Anonym sa...

Å gud, Zoila, det var precis vad jag tänkte med! Att barnen inte ska kladda.
Så tragiskt mamma-aktig jag är!
Klart man vill ha färdigt väggjäveln så fort som möjligt!

Heja Bina!

Z sa...

Ähhhh, varför ha så bråttom? Alla bara springer omkring och stressar.... Sätt dej ner tillsammans med Böb och kolla på hur färgen torkar nu.... Mohahahaha!!!!

Anonym sa...

Åååh... det skulle jag behövt... sitta o titta på när en vägg torkar.
Nähäpp, man får väl sticka till Färghuset o shoppa loss lite då!

Bina sa...

AC är mycket välkommen hem till mitt lilla bo för att måla den tredje omgången och därefter sitta och stirra hela natten...

Anonym sa...

Hemma hos mej, när jag var liten spikade vi fast färgen så den inte skulle ramla ner å det tog tid.
Så sluta klaga ;-)