söndag, oktober 26, 2008

Separationsångest

Jag har haft ungefär så här långt hår sedan jag var tonåring. Sedan dess har jag klippt kort frisyr två gånger, senaste gången för tolv år sedan (!!!!!! - vad tiden går fort!). Jag och min frisör har tidigare skojat och sagt att när hon gjort bruduppsättning på mig är det dags klippa av mig håret. Redan innan bröllopet tänkte jag att det vore kul att göra något nytt med min frisyr och för några veckor sedan beställde jag tid och sa att jag ville göra lite mer än det gamla vanliga (klippa topparna) så hon bokade av lite längre tid. Berättade att jag inte vill ha kort, men till axlarna ungefär, kanske lite längre. Min frisör kom med flera olika ideér som lät bra (har världens bästa frisör och jag litar på henne till hundra procent och vet att jag kommer se bra ut när jag går därifrån). Men ändå...hela dagen idag har jag funderat på om jag verkligen ska klippa av det, tänk om jag ångrar mig? Även om det växer ut igen så kommer det ta flera år innan det blir så här långt igen. Fast jag har bestämt mig för att göra det - jag bara kommer sakna det innan jag vänjer mig. Så därför har jag några timmars separationsångest kvar innan min nya frisyr är på plats!

7 kommentarer:

Z sa...

KLIPPA KLIPPA KLIPPA KLIPPA!!!!!!!!!! Jag har kort hår nu! Och du ska se hur SKÖNT det är!

Z sa...

Om du vill kolla min frippa :
http://enheltvanlig.blogspot.com/2008/10/bobby-ewing-och-hans-morsa.html

Bina sa...

Jo, fast när jag hade kort hår tyckte jag det var ett evigt fixande med håret för att få ngn sorts volym, så inte folk trodde jag hade en svart mössa på mig - vi har ju rätt RAKT hår...men din frisyr var ju supersnygg! Passar din nya stil perfekt! Är den kortare därbak eller ser det bara ut så?! Åkte du upp till din frisör och gjorde detta? Förresten ser jag till min stora glädje ett halsband jag känner igen - kul att du använder det!

Anonym sa...

men du har ju jätte mycket smink på dej ???

Bina sa...

Ja...tyckte ändå tonen på min foundation är bra, men det kanske blev lite väl utslätat resultat?

Anonym sa...

Klippa! klippa!
Jag hade lika långt o sen gifte jag mig o sen när man sitter säkert så kvittar det ju, haha!
Nu är mitt till axlarna o luggen är vaxad o jag ser för en gångs skull vuxen ut i huvet.

Sätt in bild på hur det blev.

Grattis på namnsdan förresten!

AC

Anonym sa...

Du blev jättefin i din nya frisyr!
Ha det gott //Mia