onsdag, oktober 29, 2008

Hurra för barnvänliga affärer och underbara ungar!

Idag var det dags för en tur till Storstan. Gick förbi pärlaffären, som hade 1-årsjubileum och därmed 20% på allt i butiken. Jag var bara tvungen att gå in, men med båda kidsen var det ett projekt som innebar en viss risk. Var rädd att i alla fall lillen skulle fara runt som en virvelvind och riva ned eller ställa till en massa oreda i alla pryttlar som fanns där. Jag behövde, ja, just precis Sportfiskaren, BEHÖVDE lite vita och lila pärlor och satte igång att leta. Kidsen gick omkring och petade i alla pärlor utan att ställa till varken katastrofer eller hamna i konflikt med varandra. Stora killen hittade till och med en superfin stor pärla som innebar att jag var tvungen, jo, just det suckande Sportfiskaren, TVUNGEN att hitta pärlor som passade ihop med den.När jag stod och kollade efter lite lås frågade affärsinnehavaren om killarna fick en varsin godis trots att det inte var lördag. Eftersom jag ville inspektera pärlutbudet lite mer svarade jag i ett högst egoistiskt syfte ja. Därefter blev de bjudna på saft och kaka lite längre in i butiken, vilket innebar lite mer titta-ifred-tid för mig! När vi gick ut ur butiken var vi alla tre mycket nöjda, jag med pärlor i handen och de med kakor!

Inga kommentarer: