onsdag, oktober 15, 2008

Litterärt glädjefnatt!

Jag är så GLAD!
På den där konferensen jag var (buset ni vet...) så var det en forskare som kommit ut med en ny bok: "Barns röster om våld" och höll en föreläsning utifrån det. Idag gick jag in på Adlibris för att beställa den och försökte tänka ut om det var någon annan bok jag skulle köpa på samma gång. Kollade igenom min önskelista och konstaterade att jag inte var speciellt intresserad av någon.

Sedan kom jag på det. När jag pluggade till socionom så läste jag en bok skriven av en norrman som arbetar med behandling av män som använder våld mot kvinnor de har en relation med. När jag senare skulle köpa boken hade den tagit slut i Sverige och mitt sökande efter ett begagnat exemplar gav inte heller resultat. Har ringt till förlaget i Sverige som informerade att de i vart fall inte skulle göra någon nytryckning. Det såg ganska mörkt ut så när jag idag, utan någon förhoppning om positivt besked, gjorde en sökning på Adlibris hemsida blev jag helt superlycklig när jag såg att den fanns inne i en ny upplaga! Den var ju oförskämt dyr, men den är så intressant och spännande att jag bara var tvungen att beställa den. Och nu sitter jag här och bara gläds åt att detta bokproblem fick en lösning till slut! Hurray!

Inga kommentarer: