onsdag, december 10, 2008

Uppviglande förskollärare!

På förskolan finns en fröken som lillen alltid vill till när vi sätter gränser - hon verkar gå med på det mesta enligt lillen, vilket jag inte riktigt trott på - till idag. Hon har ofta med sin lilla hund på förskolan och idag var han där när jag hämtade lillkillen.
Lillen: Jag vill säga hejdå till Sixten!
Förskolläraren: Jag kommer med honom till dig eftersom du har stövlarna på dig.
Lillen gosar med vovven och klappar honom hejdå.
F: Tycker du Sixten är fin?
L: Jaa!
F: En hund skulle du väl vilja ha Lillen?
L: JA!
F: Du får önska en av tomten så kommer han säkert med en till dig!
L: JAA!!!
Då "hrm-hrm:ar" jag och tittar lite frågande och strängt på förskolläraren som då snabbt tillägger:
F: Fast det är ju inte säkert att man får allt man vill av tomten...
Nej, verkligen inte och definitivt inte om du önskar dig en hund!!!

1 kommentar:

Z sa...

En katt då? Ha ha ha ha!!! Vilken fröken!!! Inte undra på att det är hans favvo!