tisdag, december 16, 2008

Ska jag våga?

Sportfiskaren läste för några månader sedan "Låt den rätte komma in" och tyckte den var så bra att han lånade fler böcker av författaren. När han berättade vad boken handlade om tyckte jag att det lät lite löjligt och bestämde att jag inte skulle läsa den (trots att jag både läst och sett Bram Stokers Dracula och älskade den!). Men nu undrar jag om jag fattat ett felaktigt beslut. Alla pratar om filmen och tydligen tycker många att den är väldigt bra. Kanske jag borde se den ändå? Eller i vart fall läsa den?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill poängtera att även jag tyckte att allt verkade hyfsat pajigt med vampyrer i Blackeberg - och just därför - vampyrer i Blackeberg...crazy...Boken var helt ok, framförallt om man bott i Blackeberg tror jag. Vilket jag gjort.

Bina sa...

Men jag har ju bott sporadiskt i Blackis så jag kanske tycker den är bra då? Vill du se den på bio med mig (under förutsättning att jag anonym är Sportfiskaren vill jag poängtera!!)?

Z sa...

Den ÄR bra utan att ha bott i Blackis. Visst är det lite blackis med i filmen, men den utspelar sig ju mestadels inne i lägenheter. Den har en ton i sig som är skrämmande skön. Bilderna är jättefina och ljuden är äckligt äckliga....Se den.

Anonym sa...

Vill gärna påpeka att Bob Marley en gång i tiden bodde i Blackeberg under en kort kort period, precis som jag. Nu bor han ju i en massa viktig och bra musik. OCH han dog av en idrottsskada - tån gick sönder när han spela fotboll. Min tå brukar också gå sönder, dock ej i samband med idrott (hur skulle det gå till) utan oftast på väg till frukost.
//fan