torsdag, december 18, 2008

Bojkott var nära...

Idag ska vi ut några stycken och äta julavslutningsmiddag. Hade bestämt en restaurang i Lilla Staden och nu när jag kom hem skulle jag kolla in menyn den ser ut så här:

Kantarelltoast/Chantarelltoast
och/and
Tournedos Gorgonzola/Filet of beef with gorgonzolasauce
och/and
Kaffe med After Eight/A cup of coffee with After Eight

Hallå?! Antar att det ska föreställa en trerättersmiddag och då undrar jag - tror de att kaffe med Efter Eight är en dessert?! Hardly!!!! Den här restaurangen ska vara glad att vi bor i Lilla Staden där restaurangutbudet är minst sagt begränsat och att jag inte orkar boka oss någon annanstans så här i sista stund (vi ska träffas om drygt en timme!), annars hade jag bojkottat denna restaurang på grund av deras konstiga uppfattning om vad som räknas som dessert! Kollade in deras dessertmeny och den bestod av tiramisu eller vaniljglass med chokladsås och frukt - ingen större upphetsning infann sig av detta magra utbud!

2 kommentarer:

Z sa...

Ähhh, vilket gnäll!!! Du har ju ätit åtskilliga deserter den senaste tiden vad jag fattar efter bloggen.... En After8 kanske är precis lagom....? ;-D

Bina sa...

Precis för ATT jag ätit många desserter senaste tiden är jag extra petig. Kan dock berätta att efter för- och varmrätt räckte det faktiskt med te och After Eight. Som servitören sa: Om vi vill sälja desserter får vi göra portionerna mindre. Det har han rätt i!