fredag, december 26, 2008

Allting har sin tid


Sportfiskaren har just däckat i sängen efter en hård kväll på lokal (den enda som har öppet här) i Lilla Staden tillsammans med vår gäst, som är singel. Gästen, låt oss kalla honom Båtsman, verkar inte trivas med det så förutom att han har tre på g ville han utforska utbudet här med resultatet att Sportfiskaren kom hem själv. Båtsman har fått hugg och är säkert glad nu och vem vet, kanske han ikväll följde med sitt livs kärlek hem, fast med stor sannolikhet är det en bekantskap av det mer tillfälliga slaget... Och jag bryr mig inte om vilket, Båtsman är ju vuxen, men JAG glädjer mig åt att inte behöva ha koll på mitt eget marknadsvärde längre eller att för den delen behöva arbeta för att visa eller höja det! Att vila här lugn och trygg i förvissningen om att endast döden kan skilja mig och Sportfiskaren åt och att jag vaknar i min egen säng om några timmar, inte så utvilad, men hemma!

Inga kommentarer: