tisdag, december 23, 2008

Dags att byta doft och ansikte

Jag sprutar på mig parfym innan det är dags att jobba kvällen (inte ikväll utan för ett tag sedan). Kramar sedan lillen hejdå.
- Du luktar hemskt!
Jaha...det var ju rakt på i alla fall!

I en kö igår.
- Varför ska du få ett nytt körkort mamma, undrar stora killen.
- Jo, men jag har ju ett nytt efternamn nu vet du. Och det ska bli så skönt att bli av med det gamla för jag ser inte klok ut!
- Får jag se.
Jag drar fram mitt körkort och omedelbart börjar stora killen frusta av skratt men efter tre sekunder upphör han med frustandet, ser skuldmedvetet på mig och säger:
- Jamen förlåt mamma, förlåt, det var inte meningen!
- Men det är helt okej, jag ser helt bedrövlig ut, kolla in luggen bara!
- Ja, men man ska ändå inte skratta åt hur någon ser ut (jepp - jag har lyckats!), förlåt!

Så nu har jag börjat kolla ny parfym. Kusin Vitamin har tipsat mig om Diors J'adore.

Utseendet kan jag inte göra så mycket åt, men jag ler i alla fall på mitt nya körkortskort, och är betydligt mer intresserad av hur jag ser ut än jag var då - uppenbarligen.

Inga kommentarer: