torsdag, december 25, 2008

Smart unge eller dålig tomte?

Tänk, igår, strax efter att pappa gick och köpte tidning, så kom tomten. Förra året var lillkillen rädd för tomten för att "han hade en läskig mask på sig". I år har han dock pratat om tomten ganska länge och att han är stor nu och inte rädd för tomten längre. Och det var han inte. Han mötte upp tomten i hallen och tomten frågade som seden bjuder:
- Finns det några snälla barn här?
- Ja, jag, sa lillen till tomten och till mormor och Sportfiskaren sa han:
- Det är morfar som är tomte!
Och han är bara tre! Mormor och Sportfiskaren bedyrade att så var det inte eftersom morfar ju var och köpte tidningen. Lillen lade ned diskussionen men återupptog den under förmiddagen när han till farmor och farfar sa:
- Det var Lennart (morfar) som var tomte!

Så endera har jag begåvats med en smart unge eller en pappa som är usel som tomte. Jag sär, jag sär!

1 kommentar:

Z sa...

Dålig tomte... Tillochmed jag ser att det är morfar.... ;-)