tisdag, december 30, 2008

Ris och ros(or)

Ros: Inhandlade en bärbar dvd till stora killen förra julen, var ute i god tid, kvittot var från 23/12...Anyway, den har slutat fungera och idag tog jag med dvd:n och kvittot till Siba. Befarade att de skulle konstatera att deras garanti gått ut och be mig gå, men icke, Siba bara sa att jag skulle gå och hämta en ny i samma prisklass, vilket jag gjorde och som om det inte var nog så fick jag även kvitto med en ny garantiperiod på den! Hurra för Siba!

Ris: I pärlaffären säger lillen (som försöker sluta med blöja) att han behöver kissa. Frågar pärlaffärsmänniskan om han får låna toaletten, men det får han inte eftersom hon är rädd för att få magsjuka (det är jag med iofs). Fjantigt, mina kids är perfekta och förtjänar det bästa - jag struntar väl i om hon får magsjuka! Bu för pärlaffärstanten!

Ros: Vi lämnar pärlaffären och går tvärs över gatan på en restaurang som har betal-toa; fem kronor. Jag har fyra och femtio. Frågar första bästa person och hon skänker mig en femtioöring så att lillen kan få gå på toa. Hurra för snälla människor!

Inga kommentarer: