söndag, december 14, 2008

Radiotips!

Det bästa med att ha tillbringat många mil i bil med just Sportfiskaren är att han (och även min svåger) har fått mig inse att P1 inte är endast för pensionärer, utan även för medelålders personser som jag själv och Sportfiskaren. Sålunda lyssnade jag idag på P1 när vi körde hem. Och har du inget att göra ikväll vid 19:00 (vilket inte är så sannolikt) eller är upptagen då men har internet (vilket är högst sannolikt om du läser detta) så kan du gå in på Kalibers sajt och ladda ned dagens Kaliber som handlar om killen som hängde sig i häktet i Mariestad. Efter att ha lyssnat på programmet blev jag irriterad på framför allt åklagare, polis och häktespersonal. Och nej, inget de gör nu gör någon skillnad för killen, han är och förblir död, men kanske det skulle kunna göra en skillnad för de anhöriga och för en framtida liknande situation?

Och när du ändå är inne på deras sajt så ladda ned Kaliber från 30 november om Abbas som utsattes för hedersmord i Högsby. En omyndig pojke dömdes för mordet trots att både tingsrätt och hovrätt fastställer att det finns fler gärningsmän. Dessvärre verkar det som förundersökningen inte rätar ut frågetecken som faktiskt går att räta ut och bör rätas ut med tanke på det vi vet om hur brott i hederns namn planeras och genomförs.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kaliber är ju faktiskt ett av de bättre prigramen som görs i både TV och radio. P1 rent generellt är den bästa kanalen att lyssna till. Studio ett och p1 morgon är ju helt oslagbart braiga. Sedan kan man ju alltid switcha om till RixFM om man bara vill höra bra låtar och meningslöst snack...Vilket man kan vilja ibland...

Anonym sa...

Vad skumt din kommentarsruta har blivit med annorlunda utseende... Hur fick du det så?

Z sa...

det var jag som blev anonym eftersom jag uppenbarligen har problem med det nya utseendet...

Bina sa...

Jag ändrade i inställningar, fliken kommentarer och så valde jag det tredje alternativet, bra eller dåligt?

Z sa...

Förvirrande för en som är ett vanedjur... Uppenbarligen. Men när jag väl är inloggad så är det ju okej.

Bina sa...

Hur blir skillnaden för dig?

Anonym sa...

Man måste välja en profil via en knapplista. Tidigare var det att man skulle kryssa i. Dvs om man inte är inloggad. Om man är inloggad så är man ju sig själv hela tiden. Men man kunde inte logga in sig längre i kommentarerna. Det är dåligt. Det kunde man innan och det var bra. Nu måste man logga in sig via sin egen blogg eller mail.
/Z