lördag, november 22, 2008

Så härligt med feed-back

På bara två dagar har jag fått en massa beröm för det arbete jag gör och det är så roligt! Dels var det en kollega som sa att jag gjorde ett bra jobb genom att föreläsa om mäns våld mot kvinnor och samma dag fick jag biobiljetter från en samarbetspartner som tack för ett bra arbete. Idag hade jag en föreläsning i ett missionshus och under bönen tackade pastorn för att jag gjorde ett bra arbete för de våldsutsatta som finns i vår kommun. Men det jag glädjer mig mest åt är att till föreläsningen kom en kvinna som jag hade kontakt med i somras. Då var hon rädd och orolig, bestämd i sitt beslut att lämna sin våldsamme man, men tveksam till att anmäla honom. Jag stöttade henne och till slut gjorde hon en polisanmälan. Idag när jag såg henne var hon lugn och glad, men hon berättade att det forfarande var jobbigt ibland eftersom han inte ville släppa henne. Hon fick mycket stöd från personer runtom henne och sa att det kändes fantastiskt att kunna få göra vad hon ville utan att bli kontrollerad eller hindrad. Hon sa att hon var så tacksam över det stöd jag hade gett henne och det kändes så gott att höra. Om det så bara är hon av alla kvinnor jag mött som känner så så är det värt det! Att veta att mitt stöd hjälpt henne på vägen till ett liv utan hot och våld känns fantastiskt.

Inga kommentarer: