torsdag, november 13, 2008

Allt jag kan ge dig

Lilla tjej, långt därborta, du finns i mina tankar idag
Jag ber att ditt hjärta ska fortsätta slå med starka slag
att du ska fortsätta kämpa, som du kämpat hitills
Jag ber om stadiga händer och skarpa ögon
hos de läkare som ska opererera dig
Jag ber för dina föräldrar,
att de ska hitta stöd i varandra
under den tid som förflyter när du opereras
Jag ber att din kropp ska läka fort och fint
och att du växer till dig i din kuvös
så att du snart får följa med mamma och pappa hem
och när du är tillräckligt stark får ni komma hit
Då kommer jag hålla dig nära
och ge dig en massa kramar och pussar,
men idag, långt borta från dig och dina föräldrar
är allt jag kan ge dig mina tankar och mina böner
Jag hoppas du känner dem i hela din kropp

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur går det med tösabiten?

Bina sa...

Pratade med hennes mamma nyss och hon opererades i typ sju timmar igår och hon har fortfarande inte vaknat upp, läget är stabilt men kritiskt de närmsta dygnen.