onsdag, juli 21, 2010

Varför vill vuxna ha maskerad?!

Båtsman ska ha fyrtioårsfest. Vi är bjudna. Det är: Klädsel 70-tal. Aj hejt klä ut mig. Varför vill vuxna klä ut sig. Kan vi inte bara träffas, prata, parta och alla får ha på sig vad de vill?!

Har ett par utsvängda jeans som jag tänker ha (ett säkert sätt att se till att den dagen blir sommarens varmaste), men ingen topp. Inga skor (och jag har svårartad ångest inför att köpa skor på second hand, det kommer inte hända) och inget långt hår att sätta hårband i.

Undrar hur modet var i Ecuador på 70-talet. Poncho tror jag. Det kanske är lösningen. Vanliga brallor och poncho, Pocahontas goes sjuttiotalet lixom.

5 kommentarer:

Mångmamma sa...

Uj, uj. 70 talet var kanske inte det allra roligaste.
Orange, brunt, batik, psykadeliska mönster på nylonskjortor - blä!
Men poncho är ok!
:)

Miss Gillette sa...

Haha, sjuttitalet på en annan kontinent! Elegant lateralt tänkt! *applåderar* Ha så kul på fecken och rapportera gärna efteråt hur folk reagerade på din kostymering!

Anonym sa...

Å vad jag håller med dig....maskerader är inte ett roligt påfund.
Inga fester där man ska klä ut sig!

Helena

Cirkus sa...

Maskerader äger!! 70-talet äger!! Tänk, om man ändå vore född då!...Eh, oj, det var jag ju gott o väl...

Det bästaste är att du kan sy världens schysstaste topp själv ju! Å en scarf runt huvet, o en liten väst med paljetter så är du ready to rock'n'roll!! Eller disco roll, kanske...

En helt vanlig man sa...

Kör bara jeansen och ingen topp. Så såg jäkligt många ut på 70-talet, och så får de andra nåt att snacka om.