fredag, juli 30, 2010

Spartips!

Om ni vill semestra någon annanstans än hemma och inte lägga ut supermycket pengar på hyra av annat tillfälligt boende kan ni göra som vi:
hitta en eller två (eller rentav flera) familjer som ni tror kan stå ut med er i en vecka. Hyr ett hus (nej, inte en stuga, hus) tillsammans och åk! Det ska vi göra. Supersmart tycker jag! Man träffas sådär lagom ofta (kanske badar och käkar ihop någon gång eller så, kanske hänger på kvällarna ibland) - tre familjer kan omöjligt göra allt tillsammans hela tiden. Hyran blir bra mycket billigare och sannolikt blir bo-ytan bra mycket större!

Jag har en kusin som jobbar på en Gotlands-restaurang som familjen har bokat in ett besök hos och så har jag en vän som jag ska försöka träffa och så har jag Marie Jungsteds Gotlandstips som jag tänkte vi skulle bocka av några tips på i alla fall. Om vi hinner. Det är trots allt bara fem dagar att hinna allt. Jag hoppas mest på sol och värme. Värme och sol. Sol och värme. Värme och sol. Strand. Hav. Bad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan ju göra det för att det är en trevlig social grej också. Inte bara för att spara... ;-)/z

Bina sa...

Va?! Hur menar du nu?!