fredag, juli 16, 2010

Det här går inte!

Jag är allergisk mot rajgräs och timotej. Det har gått bra i sommar fram till nu. Några små anfall då och då, men inga stora problem. Fast senaste veckan har det varit jobbigt; kli i ögat och rinn i näsan tillsammans med ljudliga nysningar. I morse när jag vaknade var ena ögat helt rött och klibbigt och jag insåg att det nog är dags nu. Att ta de där Tavegyltabletterna jag har i skåpet just in case. Så jag tog en i morse.

In. I. Dimma.
Huvudet blir trögt och ögonlocken tunga. Det är en trötthet som påminner om tröttheten jag haft i början av graviditeterna. Det GÅR inte att göra något åt den. Den kommer och bara klubbar mig i huvudet och så måste jag vila. Nu har jag gjort det i en timme och det är något bättre, men fortfarande känner jag inte igen mig. Det brukar gå över efter några dygn, men det måste väl finnas någon annan medicin för oss med hösnuva som inte har en grym trötthet som bieffekt?!

3 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Stackars dig. Hoppas du får möjlighet att ta igen dig under de där värsta dygnen.

En helt vanlig man sa...

Alla reagerar olika på Tavegyl. Jag kan ta två samtidigt utan att ens bli sömnig.

Spraya Rhinocort i näsan i förebyggande. Den receptbelagda på 64mg

Bina sa...

Jag har fått tips om att ta Kestine istället och det tänker jag inhandla imorgon på Apoteket. Hoppas det hjälper och att jag förblir pigg!