lördag, juli 03, 2010

Från Paradiset till Himmelriket

Efter en härlig frukost gav jag och Liten oss ut på en power-walk. Eftersom det redan då var 25 grader varmt tog jag med mig en vattenflaska, vilket sannolikt räddade mig från uttorkningsdöden eftersom jag svettades som en galning efter två och en halv kilometer (och då hade jag mer än halva vägen kvar...). Tack och lov blev det lite disigt när jag kommit halvvägs. Ni anar sjön och jag kan stolt meddela att jag idag badat två gånger däri! Och jag n-j-ö-t av det!

Sedan var det dags att packa ihop oss och eftersom vi ju är fem i vår familj så är det ganska elementärt att alla som kan hjälper till. Kidsen hjälper till efter förmåga även om min lille hjälpreda för ovanlighetens skull hjälpte till med arga ögonbryn och arga stamp-steg på plats. Stora Killen däremot, som vanligtvis alltid börjar med att säga tvärtemot och sedan måste bli tjatad på till dess att någon blir arg innan han utför en uppgift, överraskade genom att snällt bland annat bära in täcken och kuddar i storstugan, göra ren vällingflaskor och underhålla Liten så jag kunde få packa i fred. Så har vi lämnat Paradiset för denna gång. Nybadade var vi när vi satte oss i bilen. Den fungerade felfritt hela vägen hem - tack och lov!


Inga kommentarer: