tisdag, juli 20, 2010

I took a chance on you

Liten sussar sött bredvid mamma. Hon är en bestämd person. Bestämde själv när hon skulle sluta amma (genom att bita mig tre gånger i rad när jag trugade och därefter ge mig ett leende som att; där fick du, fattar du nu?) och nu har hon bestämt sig för att sluta äta på natten. Tror jag i alla fall. Det har varit så tre nätter och tre kvällar i rad har vi gjort i ordning en flaska med välling och ställt i kylen. Bara för att få slänga det i slasken på morgonen när hon sovit hela natten utan att äta. Vilket vi, måste jag påpeka, är superglada för!

Ikväll utmanade jag ödet. Det finns ingen flaska färdig välling i kylen nu. Vi får väl se om hon vaknar och vill ha mat eller inte i natt...vardagsspänning på hög nivå för en Svensson-människa som jag själv!

Uppdatering 07:36:
Liten sov gott ända till 07:02! Hurra för henne!

1 kommentar:

Miss Gillette sa...

Håller tummarna (i efterskott). Men det går säkert bra: Liten har nog också upptäckt hur skönt det är att sträcksova.