lördag, juli 03, 2010

En kompis kompis, fast i RL

För ett tag sedan var jag ute och åkte bil en bit hemifrån. Åkte in på en affär där en av mina vänners sambo jobbar. Hälsade artigt på honom och bredvid honom står en kvinna jag inte känner, men som hälsar lika glatt och hjärtligt som om jag kände henne lika väl. Jag blev lite konfunderad och reserverad, men hälsade och svarade artigt. Efter en stunds bilåkande kom jag så på att det nog var en väninna till min väninna. Jag har aldrig träffat henne i RL, men hon är vän med min vän på FB och jag har sett hennes kommentarer på min väns status där (och vise versa antar jag). Jag log lite för mig själv och tänkte hur konstigt det kan bli - i RL. Och att det lika gärna kunde varit jag som gjorde samma sak mot en väns vän, som jag bara träffat på FB...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag träffade ju din syrra igår. Så himla roligt! Det här med internet är bra skit! // Sus