måndag, mars 29, 2010

Ur led är tiden

Jag misstänker att jag inte är den enda som har svårt att få barnen i säng sedan omställningen till sommartid? Ikväll låg Liten med sina vackra mörkbruna ögon och tittade i det skymmningsljusa rummet trots att nappflaskan var tom på sitt innehåll. Kissen och nappen hade ingen större effekt på hennes insomningsprocess. Då tog jag till storsläggan och hon fick lite mamma-mjölk och även om hon envisades ganska länge så blev ögonlocken tyngre och tyngre och till slut somnade hon. Men för Lillkillen, som inte heller är så trött, finns ju inte det alternativet, så Sportfiskaren lär få ligga ganska länge hos honom medan Lillkillen vispar omkring i sängen.

4 kommentarer:

Z sa...

Våra somnar som små får! De kanske tar ngr dar för dem att acklimatisera sig till jetlagen..?

Jonglören sa...

Hej. Tack för kommentaren om min "maffiamormortunika" :-). Ja du har helt rätt i att om jag gjort som MinaMirakel så hade halsringningen också blivit mindre. Det är nog det enda som har blivit "fel" på även denna tunika. Men jag hade inte så mycket val eftersom jag ju redan hade klippt till tygstyckena enligt ursprungsmönsterna. Men om jag ska sy tunikan någon gång igen kommer jag göra minskningen som MM föreslog fast ändå med 3-4 cm på både fram och bakstucke.

KaosJenny sa...

Svårt att sova här med... men värre är det på hösten när man har små som brukar vakna fem ;-)

Bina sa...

Z: Skönt!
KaosJenny: Ja, definitivt bättre med pigga barn på kvällen än pigga barn innan 06:30!