lördag, mars 06, 2010

Måste nog köpa mer tyg

Häromdagen:
- Varför syr du bara åt Liten?
- Ja, det är enkelt, hon är ju så liten att kläderna är små och enkla att sy (något modifierad sanning måste jag säga efter sprättande av stretchsöm ett antal gånger!)
- Hmm...säger han och tystnar.
- Vill du att jag ska sy något till dig?
- Jaa!

Så nu har jag sytt en t-shirt till honom. Är mycket nöjd. Och stolt över att han vill ha kläder som mamma syr även om han kanske inte är så objektiv i den frågan. Dessutom innebär det ju att jag måste köpa in mer tyg om det ska räcka även till honom! Funderar faktiskt allvarligt på att börja sy nästan alla småkidsens överdelar själv. Skulle gärna sy till Stora Killen också, men han tackade konstigt nog nej när jag frågade om han ville att jag skulle sy något till honom också.

Inga kommentarer: