tisdag, mars 09, 2010

Jag vann!

Och hann! Vad är nu detta? En stol är en stol är en stol? Nej, det här är den plats i vårt hem där vår tvättade tvätt hamnar i väntan på att bli vikt och inplacerad i rätt garderob. Det är otroligt hur mycket rentvättad tvätt som får plats här. Jag tycker det är urtrist att vika tvätt så jag brukar ofta vänta på att Sportfiskaren ska tröttna och vika den (vilket han gör åtta gånger av tio), men igår kände jag att tvätthögen legat där och tittat uppfordrande på mig alldeles för länge. När jag började var det tvätt upp till kanten på byrån som står bredvid. På eftermiddagen var den tom och stolen fick se dagens ljus för första gången på hur länge som helst. Jag vann över tvätthögen! Hurra för det!

4 kommentarer:

Mångmamma sa...

Grattis!

Z sa...

Fast det känns som att fiskarn vann över både dig och högen...???

Cirkus sa...

Jahaaaaaa! Är det DÄRFÖR du har så mycket tid att baka o spela TV-spel o sånt? För att du skiter i tvätten?'
Herregud, jag prioriterar alltid tvätt o städ först, vilket innebär att jag aldrig blir färdig till att sätta mig o bara vara. Läsa en bok eller så. Är urkass på det, men ska träna.

Bina sa...

Cirkus: Du är ju galen! Helt fel prioriteringar! Det där med läsning är dock svårt. Snart ska jag ta tag i min bok, som bara har fjorton dagars lånetid och en vecka har nu gått!