söndag, mars 14, 2010

Meh! Varför säger vi så?

Berömde någon jag känner för något hon hade. Fick svaret:
- Tack! Det kostade bara trettio spänn på H&M.

Och jag gör också sådär. Om någon ger mig en komplimang för något jag har på mig och jag tycker jag har fyndat det så säger jag också gärna:
- Tack! Köpte den för halva, halva, halva reapriset på Lindex!

Men varför säger jag (och andra) så när vi får komplimanger? För om någon ger mig en komplimang för något klädesplagg som inte var ett fyndm utan ordinarie pris, så säger jag ju inte:
- Tack! Kostade fyrahundranittionio spänn på VILA!

Konstigt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger ofta var jag köpt grejerna som ett tips. Som nu, underförstått: är du sugen på ett par likadana finns de för bara 30 spänn på hm. Gå och köp! /Z

Miss Gillette sa...

"Äsch, _den_ gamla trasan!"

Tja du. Det är väl Luther som sitter där på axeln och gisslar en. Man får vara glad att man inte kallar sina gardiner för djävulens kalsonger. :-/

n sa...

Min hoj kostar 45 000:- går fort som satan, är värst....men jag kan inte köra ;-)

Vad finns det för analys på det ?
Grejerna är bra men jag suger...