söndag, mars 07, 2010

Till en stor och en liten




mönster:
båda ur Ottobre 1/2010. Har modifierat t-shirten då det var en långärmad tröja.

material:
"Djungel" interlock från JNY design. Tyvärr beställde jag bara en meter och det räckte inte så långt när Lillkillen ville ha något uppsytt av mamman. Fler meter får det bli av detta fina tyget så småningom, både i interlock och i jersey!

Mudd från Stoff och Stil.

Svart trikå från den lokala tyghandlaren.

resultat:
I västklänningen skulle framilonband hjälpa till att göra rynkor. Jag lyckades inte få det så rynkigt som jag ville och undrar om jag gjort fel eller om det "gamla" sättet med rynktrådar fungerar bättre.

Jag är väldigt nöjd med båda plaggen! Har sytt halsmudd för första gången och tycker det blev bra. Jag har även sytt kantband för första gången och hade inte klarat det utan KokaLals tutorial - tack! Lillkillen ville använda t-shirten på en gång och den noggranne ser att den hunnit få några fläckar redan.

Jag lär känna symaskinen bättre och bättre och har nu börjat skriva upp vilka inställningar som funkar till vad - sådant kommer jag inte ihåg.

3 kommentarer:

KaosJenny sa...

O så fint... jag imponeras av alla som kan sätta sig vid en symaskin utan att automatiskt börja svära... Jättefint Kram

Mångmamma sa...

Nu börjar jag känna mig ringrostig...det var länge sedan jag kände att tiden räckte till att hinna sy.
Jättefint!

Grannen sa...

Verkligen supertrevliga kläder du syr till småfolket. Jag är imponerad av hur mycket du kan och hinner. Men det är väl som min mamma brukar säga -Vill man bara tillräckligt mycket hinner man med det.