lördag, mars 13, 2010

Feel-good-day!

Igår hade jag en underbar dag. Vädret var helt fantastiskt. Vi gick till närmsta lekpark, som också har en liten backe, lagom för Lillkillen att åka i. När vi gick dit noterade jag att asfalten faktiskt är framme på flera ställen nu. Himlen var klarblå och både jag och träden sträckte sig mot solen, som faktiskt värmde. Äntligen kan jag börja jobba på 2010 års solbränna!

Vid lekparken ligger en av Lilla Stadens öppna förskolor och där var Fru C med sina två småkids - inomhus dock. Vi tittade in och inviterade dem till en våffel-lunch, vilket de tackade ja till. Efter ett antal pulka- och stjärtlappsåk till samt en stunds klättrande både här och där gick vi så hem och förberedde lunchen. I gott, men inte så hungrigt, sällskap intog vi ett antal våfflor med grädde och jordgubbssylt - mums! Sedan fick jag och Fru C en pratstund medan våra mellankillar spelade tv-spel någorlunda bra ihop (mestadels beroende på att Lillkillen obemärkt drog ur sladden ur sin kompis dosa...).

På eftermiddagen gjorde jag mig av med tre papperskassar med bebiskläder jag fått låna av Fröken Granit - skönt! Därefter gick jag och småkidsen en promenad och stannade vid Stora Killens skola och lekte en stund.

Liten fick ett par nya gula velourmuddbrallor färdigsydda under kvällen. Och jag fick ett mail från Cirkus till en sajt med en massa mönster. Efter att ha sovit i soffan i två timmar, tog jag igen den tiden och surfade till halvtvå innan jag slog ihop mina ögon efter en riktigt härlig dag.

Bäst av allt? Idag är himlen lika härligt blå och dessutom är Sportfiskaren ledig!

Inga kommentarer: