torsdag, mars 11, 2010

Hängselbrallor á la 70-tal












mönster:
Efter en massa sybloggsurfande (it´s a jungel out there!) så kom jag fram till att det finns vissa basmönstersböcker som används mycket. Bland annat Elsebeth Gynthers bok "Sy till barnen 0-4 år". Den fanns naturligtvis på mitt bibliotek och efter lite bläddrande hittade jag de här brallorna som bara är så söta tycker jag!

material:
velour och blommigt tyg från Ohlssons Tyger.

resultat:
Asa-coola! Dessvärre gjorde jag ett nybörjarfel och satte knappen på fel "flärp". Tycker dock att hängslena är lite långa, så nästa gång kommer jag korta av den bakre flärpen. Det är första gången jag syr infodringar och jag lyckades bättre med den som är vid halslinningen än dem vid benen och det beror på att jag nålade som busen vid halsen!

3 kommentarer:

Anette sa...

Sabina! Vad duktig du är! Jättefina plagg som jag sanningsenligt ska säga är lite avis på att du sytt så fint. Jag önskar att jag var född med tålamod och inte var stöpt i formen "fort och fel". Eftersom jag är stöpt i just den formen utan tålamod så är jag ju även galet imponerad av den där hästmagneten du har. :-D

Z sa...

JÄTTEFINT! Gud vad duktig du är syrran! Väldigt mycket Elvis över dem! :-D

Bina sa...

Tack för berömmet! Och jag håller med Z, visst är det Elvis över dem! Och med Litens myckna hår så är hon faktiskt lite lik Elvis. Med betoning på lite.