söndag, december 19, 2010

Vill krypa ur skinnet!

Håller på att fixa årets mest självklara julklappar; fotokalendrar. Förr om åren har jag och brorsan gått ihop och fixat en till mamma och pappa. I år bestämde vi att även ge en till svärföräldrarna, de har inte fått någon under alla dessa år. Och så hade Clickit fått en familjealmanacka och den måste ju vi ha. Tre olika almanackor alltså, med olika kort, födelse- och bemärkelsedagar i alla tre...Det tar lite tid. Och jag tycker det går för långsamt eftersom jag själv är ganska snabb. Dessutom tar det inte tillräckligt lång tid för att jag ska hinna resa på mig och göra något annat under tiden som varje kort laddar upp. Så nu sitter jag här i fåtöljen och skruvar på mig för att det verkar ta halva eftermiddagen och jag har inte tiiiiiiiiiiid med det för idag ska vi klä granen och julpynta med tomtar och julgardiner och änglar och julkrubba och jag vet inte allt! Jag försöker tänka att ingen kommer dö om vi inte hinner färdigt med julpyntandet den fjärde advent som vi brukar, men jag känner mig som sagt ändå lite stressad...

Inga kommentarer: